Bestuurspost september 2024 CP

Hoi hoi!

Naast al onze vaste apre-ski-taken (zie lijst hieronder) wil ik met de CP dit werkjaar nog extra ingaan op:

  • Het verder uitwerken van het ijzigste sociale mediateam en alles wat daarbij komt kijken. Het verderzetten van de planningstool die we vorig jaar lanceerden, en kijken hoe we die nog beter kunnen inzetten en op die manier het werk verdelen.

  • Het visueel aantrekkelijk maken van de mails die vanuit de website verstuurd worden, en op die manier ook de duidelijk- en leesbaarheid verhogen.

  • Een nieuwe jodelende-commcommer zoeken, aanwerven en inwerken

  • Misschien onze sharepoint eens opruimen want na zo een hevig ski-seizoen is die wel een rommeltje.

  • Samen met de AOP verder inzetten op de vormingen Promo en de promo-plan-momenten die er mee gepaard gaan (we hebben er al 1 sessie op zitten en die was zeer geslaagd!)

  • JNM gaat Vegan, geen rendiermelk meer op onze menukaarten. Dat vraagt om wel wat nadenk en communicatie werk. Ik ga er dus vanuit dat ook daar veel energie en enthousiasme zal inkruipen. Misschien doen we nog eens een extra Euglena? Of iets anders zot? ;))

  • De drempeldenkdag dit jaar zal gaan over inclusieve communicatie dus ook daar zullen we ons sneeuwballetje bijdragen.

  • Verder zal het heel erg afhangen van welke dennenbomen en elanden nog op ons pad komen.

 

Kerntaken CP

Tijdschriften 

Gezocht: Layouters en redacteurs
  • 4 keer per jaar vormgeven en uitgeven van het Kikkertje. Ervoor zorgen dat het tot bij alle piepers geraakt. 

  • 4 keer per jaar vormgeven en uitgeven van de MagazINI. Ervoor zorgen dat het tot bij alle ini’s geraakt. 

  • 4 keer per jaar vormgeven en uitgeven van de Euglena. Ervoor zorgen dat de Euglena gevuld raakt en dat er interessante artikels in worden gepubliceerd. Ervoor zorgen dat die tot bij alle gewone leden geraakt. 

  • Ervoor zorgen dat de magazines op een interactieve manier digitaal worden aangeboden 

Promo 

  • promopakketten ter beschikking stellen van de afdelingen 

  • Een promoteam dat ter beschikking staat van de afdelingen 

  • Afdelingen ondersteunen in het uitwerken en uitvoeren van promocampagnes 

  • Bewustwordingsacties rond promo 

  • Zorgen dat er kant-en-klaar communicatiemateriaal is voor onze afdelingen 

Website 

  • De website onderhouden 

  • Door middel van evaluatie de website verder uitwerken, updaten en overzichtelijk houden 

  • Effectieve overkoepelende informatie verzorgen 

  • Ervoor zorgen dat personeel en vrijwilligers vlot met de website aan de slag kunnen 

Sociale media

Gezocht: Een socialemedia verantwoordelijke 
  • De inhoudelijke thema's van JNM uitdragen in haar sociale media 

  • Het onderhouden van minstens 3 sociale mediakanalen 

  • Het onderhouden van online platformen waar JNM’ers laagdrempelig kunnen communiceren 

  • Minstens twee keer per jaar samenzitten met de communicatie-beleidsgroep 

  • Het uitwerken van een sociale mediastrategie (tegen 2024) 

  • Onderzoeken of er andere betere digitale communicatiekanalen zijn 

Ondersteuning 

  • De ploegen ondersteunen in hun communicatie. Samen overleggen wat hun ondersteuningsnoden zijn. 

  • De communicatie van de verschillende ploegen en kanalen op elkaar afstemmen 

  • Inzetten op inclusieve communicatie met behulp van iconen, eenvoudige taal en genderneutraal taalgebruik 

  • Het aanbieden van minstens 3 communicatie-gerelateerde vormingen per jaar 

 

Jodelahie!