FAQ-website
De nieuwe website ziet er heerlijk uit, maar niet alles is rozegeur en maneschijn. Sommige functionaliteiten lijken verdomd goed verstopt en af en toe duikt er eens een bug op. Dat is geen insectje, maar iets waar de website niet doet wat zou moeten. De meeste bugs ontdekten we tijdens het testen, maar er kunnen altijd nieuwe problemen opduiken. We doen hard ons best om ook die op te lossen, laat het dus zeker weten als je een probleem hebt! Bovendien werken sommige functies anders dan op de vorige website. Als we veel vragen krijgen over hoe iets moet, leggen we hier ook uit hoe het in elkaar zit.
Huh, dat ziet er anders uit?
Is er iets veranderd? Dat kan zeker, we blijven continu werken aan onze website om die nog beter te maken. Een overzicht van de grootste aanpassingen vind je hier terug.
Het begin van alles: je login
Op de vorige website was je login een e-mailadres. Dit is veranderd. Nu is er een login per lid, op gebruikersnaam. Die gebruikersnaam ziet er altijd zo uit: naam_achternaam_geboortedatum.
Als je je wachtwoord niet meer kent, klik je 'wachtwoord vergeten' en geef je deze gebruikersnaam in.
Je kan zelf al je gegevens aanpassen rechtsboven bij mijn profiel, ook je gebruikersnaam.
--> Opgelet, bovenstaande login geldt enkel voor jou als lid op www.jnm.be
Daarnaast heb je als werkmier ook een login voor de back end, het beheersluik of, zoals wij het nu noemen: de CMS (customer management system). Activiteiten aanmaken, deelnemers beheren, nieuws aanmaken? --> www.jnm.be/cms
--> Om toegang te krijgen tot de CMS richt je je, als afdelingsbestuurder, tot je afdelingsvoorzitter of secretaris.
Als HB'er krijg je een login op je eigen emailadres: ga naar jnm.be/cms en doe 'wachtwoord vergeten'. Je krijgt een reset mail op je persoonlijke mailadres, dat tevens als login dient.
--> hulp nodig? info@jnm.be!
Meerdere kinderen, meerdere accounts
Heb je meerdere kinderen, dan heb je voor elk kind een apart account. Om je jongste kind in te schrijven moet je dus met het account van je jongste kind ingelogd zijn. Wil je een ander kind inschrijven? Dan moet je je eerst uitloggen en dan weer inloggen met het andere account.
Help! Mijn activiteit, pagina... is niet zichtbaar op jnm.be!?
Alles wat je op de website zet (nieuwe pagina, activiteit, nieuws...) moet ook een 'taal' krijgen. Je ziet bij een nieuw item altijd een bolletje met 'Nl' naast. Als dat bolletje rood is, wil dat zeggen dat dit niet online staat. Even op klikken, dezelfde naam invullen als de ‘working title’ en op ‘online’ zetten en ‘t is in de sjakosj (of op de website, as you wish!). Als het bolletje naast 'Nl' groen is, staat het wel online en dat zou dus zo moeten zijn als je de voorgaande stappen hebt uitgevoerd 🙂
Engelse CMS
De CMS staat in het Engels. We also know... On le sait. Sabemos. Wir wissen es...
Voorlopig blijft het zo, als we centen vinden om daar iets aan te veranderen, kan het zijn dat dat in de toekomst anders wordt.
Al die kikkers, al die hoeden...
Ben je vrijwilliger? Wees dan eens heel lief, alsjeblief! Ga naar ‘mijn profiel’ en upload een profielfoto. Dat zou ons iets minder een kikker-overdosis-gevoel geven (ook al is hij prachtig). Maar niet vergeten: kleiner dan 2 MB, die profielfoto!
Help! Au secours! Hilfe!
--> handleidingen: misschien eerst hier eens in snuisteren
--> jnmwebsite@jnm.be voor alle vragen of complimentjes over de website. Krijg je ergens een error waar je geen error hoort te krijgen? Ook hier laten weten!
--> info@jnm.be voor al je login problemen (complimentjes uiteraard ook welkom)
Ik kan niks meer verwijderen
In maart 2023 pasten we de rechten van de CMS-accounts lichtjes aan. Het kan zijn dat je activiteiten, inschrijvingen... vroeger kon verwijderen, maar nu niet meer. Waarom niet? Heel de website is aan elkaar gelinkt, en als je een registratie verwijdert, blijft er ergens een betaling zweven. Als je een activiteit verwijdert, blijven er een paar verloren registraties achter...
Je kan activiteiten altijd offline zetten door hun vertaling uit te schakelen en voor registraties kan je de status altijd op Canceled zetten.
Verwijderen is dus niet echt nodig. Moet je echt iets verwijderen? Neem dan contact op met de webdev. webdev@jnm.be
Heb je nog vragen of opmerkingen? website@jnm.be